Mamy nowego lidera

Przeczytałem Millennium Falcona i żeby przygotować Sluis Van (oraz jej wiernych czytelników) na polskie wydanie tej książki postanowiłem odświeżyć i rozbudować opis YT-1300. Pisałem, pisałem i pisałem… aż okazało się, że artykuł przebił dotychczasowego lidera pod względem objętości – fregatę Nebulon – i przejął żółtą koszulkę lidera. Zacząłem się nawet zastanawiać, czy nie rozbić go na dwa lub trzy mniejsze opisy, ale sekcja z lekkimi frachtowcami i tak jest już ponad miarę rozwinięta… Dlatego wszystko zostaje w jednym – i już nie będą wam straszne pojawiające się w książce tajemnicze YT-1300p, YT-1300f, hybrydy itd.

Ale to nie wszystko. Do pierwszej dziesiątki doszlusował także, zajmując zaszczytne dziewiąte miejsce, IM-418 Immobilizer, lepiej znany masom jako krążownik przechwytujący lub też Interdictor. Trochę historii (wiemy już dość dokładnie, kiedy został opracowany), taktyki wykorzystania i nieco więcej szczegółów ogólnych.

No i nie można zapomnieć o opisie zupełnie nowym – bothańskim krążowniku szturmowym. Znacie? To poczytajcie…

komentarze 3 to “Mamy nowego lidera”

  1. Kyle Says:

    Dziękuję za Bothan. Tylko ich tabelka jest zupełnie nie od parada. :P

    Czytając o zmianach w Immobilizerze, bałem się bezkrytycznego uznania wymysłów Stovera, ale na szczęście nie jestem jedynym konserwatystą w galaktyce. Mogę prosić o źródło czasów uruchamiania generatorów cienia masy? Utkwiła mi w pamięci cutscenka z X/WvsT/F, gdzie załoga chciała na to dwóch minut. Przy takiej niekompetencji chyba się cieszyli z pojmania przez rebeliantów. :P

    Ostatni akapit YT-1300 zacząłbym od „Z”. Polonistą nie jestem, ale nie wygląda to zbyt poprawnie.

    Widzę, że zniosłeś ograniczenia rozdzielczości grafiki. W promie eskortowym jest jednak za duża. Linki od porównywarki wypadają w innym miejscu.

    • Dzięki za czujność. Osoba odpowiedzialna za tabelkę została już zwolniona z pracy w stoczniach i przeniesiona do bardziej odpowiedzialnych zadań :)

      30 sekund na uruchomienie generatora cienia masy pochodzi z Wanted by Cracken, gdzie w ogóle opublikowano całkiem fajny manual obsługi tego okętu, uwzględniający jak mi się zdaje wszystko, o czym była mowa w Trylogii Thrawna. Można się oczywiście zastanawiać, czy te 30 sekund wystarczy na równoległe odpalenie wszystkich czterech generatorów, czy trzeba je rozgrzewać sekwencyjnie ze względu na duży pobór mocy… Ale póki nikt czegoś takiego nie napisał, musimy chyba pozostać przy kwestii poziomu wyszkolenia załogi. Aha, no i jeszcze uruchomienie to raz, a nacelowanie to (być może) dwa.

      Co do grafiki, to ograniczenie w tej chwili jest tylko w poziomie – do 350px, żeby nie zjadała za dużo tekstu. Co do tych buttonów, to muszę się wkońcu zabrać i przekonfigurować trochę layout, bo niezależnie, jak długi będzie tekst, zawsze można zmniejszyć czcionkę tak, że wszystko się rozjeżdża. Poprawię, tylko ciągle o tym zapominam ;)

  2. […] październiku rozbuchał się opis YT-1300 (Mamy nowego lidera),  ale zaraz przegonił go sam Sokół Millennium – głównie dzięki swojej długiej i zawiłej […]

Skomentuj

