Beta, za przeproszeniem, testy

Sluisjański spawacz

Czerwony do czerwonego... (Sam Wood, Alien Anthology, WotC)

W ten weekend nie będzie na Sluis nowych opisów… Natomiast, co pewnie już niektórzy zauważyli, pojawiło się właśnie trochę zmian w layoucie (i przez chwilę problemy z dostępem do strony). Są one znakiem czegoś większego, co wydarzyło się pod spodem – otóż udało mi się uruchomić pierwsze elementy nowego engine’u strony, nazwanego oryginalnie Sluis 4.

Na razie nowe bebechy odpowiedzialne są za wyświetlanie sekcji z opisami statków kosmicznych (oraz porównywarki), podczas gdy wyposażenie, uzbrojenie, salon, sekcje tekstowe itd. obsługiwane są przez stary system. To tak dla porównania i przetestowania – proszę więc o zgłaszanie wszystkich znalezionych błędów, czy to w nowych, czy w starych sekcjach.

Kiedy już będę pewny, że wszystko działa w porządku, będzie można myśleć o całkowitym przejściu na nowy silnik… A wcześniej nawet – o dorobieniu kilku rzeczy przez Was zamawianych, w tym informacji o okresie służby danego statku kosmicznego.

Advertisements

komentarze 23 to “Beta, za przeproszeniem, testy”

  1. byq Says:

    no moze to bezczelne, ale ja roznicy nie widze:P ale zainteresowala mnie teraz ta grafika z góry strony. Ja wiem ona jest od zawsze… ale skąd to?:P

    • Nie tak od zawsze – ze trzy lata chyba, może cztery ;) Wcześniej było takie w stylu rzymskim, ze stocznią orbitalną z jednej strony i A-wingiem z drugiej.
      Wstyd przyznać, ale muszę sprawdzić w starej poczcie, od kogo konkretnie je dostałem, żeby się nie pomylić – bo to była darowizna :)

      • Sprawdziłem, że dobrze pamiętałem. Autor to niejaki Hunter_Soul znany też jako Amanrod, a grafikę podesłał mi jakieś 4 lata temu, tyle, że przez chwilę czekała na swoją kolej.

  2. Tydirium Says:

    Nareszcie w opisach pojawiła się zwrotność :) Miałem napomknąć o tym w wishliście.
    Dobrze by było gdyby w rubryce okresu w jakim dany statek się pojawiał występowały przede wszystkim nazwy er, jak „powstanie Imperium” albo „Nowa era Jedi”, a ew. w nawiasach bardziej szczegółowe daty (jak np. trzytysięczny okres służby hammerheadów)

    • Tak planuję – w większości przypadków trudno o szczegółowe daty, więc będzie opisowo epoka plus data, jeśli jest chociaż z grubsza znana (jak np. w przypadku IM-418). Niestety oznacza to, że nie będzie się dało zrobić sensownego wyszukiwania po datach, ale cóż robić… Nie chciałem robić kalki z wookiee z kilkoma tylko erami, bo czasem informacje są bardziej, a czasem mniej precyzyjne.

  3. Sien Says:

    Hmmm…
    Może będę złośliwy, ale po co puste rubryki? :)
    Poza tym są mało precyzyjne. TIE/In pojawił się powiedzmy ok. 20 BBY, a z użytku (oficjalnie) zniknął powiedzmy ok. 25 ABY. Potem jeszcze z 30 lat korzystali z niego renegaci, piraci i reszta.
    Tak więc data podana w tej rubryce może być myląca.

    • Puste, bo dane jeszcze w większości nie są wypełnione ;P Na razie zdążyłem zrobić to dla Nowej Klasy oraz pierwszej sekcji myśliwców – tych ze Starej Republiki.
      Data początkowa jest łatwa – prototyp albo wejście do produkcji/sprzedaży. Data końcowa jest oczywiście dużo bardziej problematyczna… Ale ogólnie chodzi o to, żeby czytelnik mógł szybko sobie sprawdzić, kiedy – z grubsza – dany statek kosmiczny był dostępny. Żeby poznać więcej szczegółów, trzeba już się będzie trochę wysilić i przeczytać opis ;)

  4. Solo Says:

    ej.. przepraszam.. ale wg mnie coś nie tak jest ze wzrotnością maszyn rodziny TIE… przecież one nie mogły mieć takiej samej zwrotnosci w atmosferze…. zresztą w samym opisie jest napisane..o kiepskiej zwrotności tych maszyn w atmosferze..

    • Ano jest to problem… w źródłach. Oficjalne dane (z RPG, bo tylko tam jest na to szansa) nie określają innej zwrotności w atmosferze.
      W ogóle pole to doszło głównie na cześć Skipraya i Helixa (ten ostatni jeszcze nie jest uzupełniony ;) ), bo w większości nie ma odpowiednich informacji.
      W tej chwili po prostu jeśli dana jednostka może latać w atmosferze, a nie ma konkretnych danych dotyczących zwrotności w tych warunkach, to wstawiana jest wartość „domyślna”.

      • Kyle Says:

        Ta zwrotność nie wygląda najlepiej. O ile nie przedobrzyłeś z automatyzacją tabelki, to najlepiej byłoby zostawić jedną wartość (w domyśle dla próżni) i dać atmosferyczną tylko dla tych znanych. TIE i krążowniki o tak wysokiej zwrotności atmosferycznej wyglądają śmiesznie.

        Nie wiem czy teraz, czy już wcześniej, ale pojawił się rozdział siły tarcz w kalmarach na oba systemy.

        Lista źródeł z danymi uwzględnionymi w opisie.

        Good work, Admiral. Dziękujemy. Sluis się rozwija się również u podstaw. :D

        • No chyba tak zrobię ze zwrotnością atmosferyczną: będzie pojawiać się tylko gdy wtedy, kiedy zostanie specjalnie wpisana, podobnie jak osłony zapasowe (automatyzacja tu akurat więcej pomoże niż zaszkodzi). A skoro o backupach mowa, to tak, doszły teraz.
          Dodatkowo zdaje mi się, że w poprzedniej wersji strony nie było rozróżnienia prędkości lądowników na podczas zrzutu i przy powrocie. Ale nie dam głowy, bo to pisałem jeszcze w Hegemonii i mogłem zrobić też dla Sluis 3 :)

  5. Kasa Says:

    Daty użytkowania, NLoriel… Dzięki :D Chyba na nic nie czekałem bardziej niż na to, przydaje się jak mało co innego :)

  6. Solo Says:

    noooom.. teraz lepiej!! i cała reszta…. giteeeeesiiiiik!!

  7. Hrothgar Says:

    No, to teraz czekam już tylko na opisy floty obronnej Kuat i bedzie pan zadowooolooonyyy :P

  8. Solo Says:

    flota obronna kuat..hmmmm niee… myślę raczej o ciężkich okrętach Korelli o których mówił Han Solo w 4 epizodzie…(mówił o nich gdy porównywał je z Sokołem Milenium… ;] ) a o których potem wieść wszelka zaginęla…. chyba że jest coś o czym nie wiem lub nie mam dojścia do takich onformacji…. XD

    PS: przerpaszam jeśli wywołam prawdziwą burzę…

    • Kyle Says:

      Niestety wszystkie koreliańskie capitale to totalny fanmade. :( Chyba, że ja o czymś nie wiem lub nie mam dojścia do takich informacji. XD A Han mógł mówić o …zwykłej CRV w imperialnej służbie celnej. Korweta z pewnością miała większe szanse na dogonienie Sokoła, od krążownika.

      Zresztą kuatowce, jeśli chodzi o ilość danych, nie wyglądają o wiele lepiej. :(

    • W kwestii ‚big Corellian ships’ moim zdaniem na dwoje babka wróżyła. Han mówi: I’ve outrun Imperial starships. Not the local bulk cruisers mind you, I’m talking about the big Corellian ships now.
      Z jednej strony, pasuje to do koreliańskiej CRV, bo faktycznie jest ona szybsza i ogólnie sprawniejsza od Bulk Cuisera. Ale z drugiej strony, krążownik transportowy jak by nie patrzeć jest większy od korwety, co nieco koliduje z logiką wypowiedzi naszego przemytnika…
      Szukając dalej jakichkolwiek dużych jednostek, CEC robiło też CC-7700 i pokrewne (rozmiarów nie znamy), ale tych zabawek Imperium już raczej nie używało za czasów Hana, bo miało Immobilizery. No ale w sumie możliwość też taka jest.
      Co do innych większych okrętów koreliańskich, to trzeba by jeszcze sprawdzić w trylogii o „pierwszej insurekcji” – Cracken’s ładnie opisuje wykorzystane przeciw Nowej Republice kanonierki i składaki, ale nic nie wspomina o okrętach liniowych… Nie pamiętam w tej chwili szczegółów z książek, ale ktoś tam chyba się z tymi bakurańskimi niszczycielami strzelał na poważnie, nie?
      Oczywiście odniesienie do „Bulk Cruiser” może być w ogóle bezsensowne, skoro Han wyraźnie mówi o „bulk cruisers” – a to już można interpretować na kilka sposobów.

      • Kyle Says:

        No niestety koreliańska zbieranina złomu pod rozkazami Thrackana nie jest ładnie opisana. Ot sobie była, coby Bakuranie mieli do czego strzelać, gdy Centerpoint robiło swoje.

        To co Han mówi w ANH nijak ma się niestety do współczesnych danych z rpgów. Czy to przed CRV, Bulk Cruiserem, czy też ISD, Sokół powinien uciec bez problemów. Filmy mówią co innego… No i dlaczego przemytnik miałby uciekać przed krążownikiem transportowym? Od kiedy takie okręty pełniły służbę celną? Czy weźmiemy pod uwagę tego nieszczęsnego B/CRS czy jakikolwiek frachtowiec z pojedynczym turbolaserem, zdanie to nie ma wiele sensu. Ja przyjmuję, że były to przechwałki przed starym zgredem i wieśniakiem, od dwudziestu lat nie opuszczającymi planety i nie mającymi pojęcia o składzie imperialnej floty. :P

        • Niby tak jak z tymi słynnymi 12 parsekami… A tymczasem do nich wymyślili „wiarygodne” wyjaśnienie, więc obawiam się, że i do bulk cruiserów wymyślą ;)

          • Kyle Says:

            Dlaczego się obawiasz? Niech wymyślają. Może jakaś przemytnicza historyjka o B/CRS ścigającym zawzięcie Hana by powstała. :d

  9. Solo Says:

    obawiam się.. że możesz mieć rację.. odnośnie CRV. lecz może chodzić o… jakieś okręty zbudowane za czasów wojen klonów przez Korelian i modernizowanych z czasem i zabezpieczonych na tyle ile to możliwe przed starzeniem się.. a wiemy przecież ze produkty CEC są długowieczne i łatwe (jeśli było to przewidziane w projekcie, chociaż większość ich jednostek.. jest podatnych na modyfikacje.. prawda??) w modyfikacji i jeśli chocdzi o mnie to te ciężkie okręty nie polegały na ciężkiej artylerii (za czasów imperium? wątpę) lecz na odporności, szybkości i zwrotności… lub innych parametrach dających przewagę w walce… chcociaż wątpię by były to okręty tak ciężkie jak np. ISD czy Calamari, raczej coś na poziomie Carrack’a czy produktu Loronara (Strike Cruiser),, maxymalnie.. VSD… pierwszych wersji.. to tyle ode mnie.. ;]

  10. […] koniec listopada ruszył nowy silnik Sluis, dzięki czemu nieco zmienił się layout opisów statków kosmicznych, doszło też wyświetlanie […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: